Home >> Sports >> Το καπηλειό της μαϊμούς

Το καπηλειό της μαϊμούς

Όταν στα μέσα της δεκαετίας του 1960 ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης αντιλήφθηκε ότι έπρεπε να επιστρέψει στις ρίζες του, δημιουργία και σύνθεση, αφήνει το έντεχνο τραγούδι, το οποίο ακμάζει εκείνη την εποχή με το Μίκη Θεοδωράκη και ετοιμάζει ολοκληρωμένους δίσκους μέχρι και το 1980, με τον Κώστα Βίρβο.

Το δεύτερο καλοκαίρι όπου ο μεταγραφικός σχεδιασμός των ομάδων έπρεπε να περιλάβει τα χαμένα έσοδα αλλά και τα απολεσθέντα κέρδη τους στην εποχή της πανδημίας, οι σύλλογοι στην ευρωπαϊκή ήπειρο, έκαναν μία ενδιαφέρουσα στροφή. Επέλεξαν να επεκτείνουν την τακτική απόκτησης παιχτών από τη δεξαμενή των ελεύθερων. Εκείνων, χωρίς συμβόλαιο σε ισχύ. Ας δούμε ορισμένα παραδείγματα του δόγματος “τα χρήματα στους αθλητές, μηδενικό ποσό στο προηγούμενο κλαμπ”.

To καλοκαίρι του Μέσι με τη Μπαρτσελόνα είχε μια ιδιαίτερη πτυχή. Οι υποχρεώσεις της εταιρείας σου (βραχυπρόθεσμες/μακροπρόθεσμες) προσεγγίζουν το 1,35 δις, ενώ το μισθολόγιο δεν μπορεί να υπερβαίνει το 70% των εσόδων του, σύμφωνα με τη σύμβαση των σωματείων με τη διοίκηση της λίγκας.Η διοίκηση του Τζόσεφ Μαρία Μπαρτομέου έκανε τη μία λανθασμένη επιλογή μετά την άλλη. Εξ αυτών ήταν και η ακόλουθη. Το μεγαλειώδες, τετραετές, συμβόλαιο 555 εκ. ευρώ στον Μέσι!

Εκεί, στην Καταλονία, έπρεπε να μαζέψουν κι άλλο το μαγαζί. Έτσι, αποφάσισαν να παραχωρήσουν δανεικό, για δύο χρόνια, το Γριεζμάν στην Ατλέτικο. Η διοίκηση σώζει 35 εκατομμύρια ετησίως. Με το πέρας της συμφωνίας θα λάβει και άλλα 40 από τη μαδριλένικη ομάδα. Βέβαια, ο Γάλλος ποδοσφαιριστής το καλοκαίρι του 2019 έκανε τη Μπαρτσελόνα να πληρώσει 120+ 15 εκατομμύρια ευρώ. Κερασάκι στην τούρτα τα 300 ευρώ πρόστιμο από τη Λα Λίγκα για κάποιες παρατυπίες στη μεταγραφή!

Ο πρωταθλητής κόσμου το 2018 στα γήπεδα της Ρωσίας είχε το δεύτερο συμβόλαιο στο Καμπ Νου μετά το Μέσι με 23 εκατομύρια συμβόλαιο. Με αυτόν τον τρόπο το μισθολογικό κόστος έπεσε από το 110% τη χρονιά 2020-21 στο 80% για τη σεζόν 2021-22.

Η πρωταθλήτρια Ισπανίας, Ατλέτικο Μαδρίτης, έθεσε ως προτεραιότητα την ανανέωση των συμβολαίων ποδοσφαιριστών που διαμορφώνουν την αγωνιστική ταυτότητα της Ατλέτικο στην περίοδο του Σιμεόνε. Ο Σάβιτς επέκτεινε έως το 2024, ο Χιμένες έως το 2025 με τον Φελίπε να πράττει το ίδιο εντός του επόμενου διαστήματος. Το συμβόλαιο του Γιορέντε έληγε το 2024 και πήρε παράταση για το 2027. Σαούλ και Ζοάο Φέλιξ έχουν υπογράψει έως το 2026. Η ελπίδα ήταν να αναδειχθεί σε εσωτερική μεταγραφή, πατώντας στην τρίτη σεζόν του στην ισπανική πρωτεύουσα.

Οι Κόκε, Κορέα και Ερμόσο έχουν συμβόλαιο έως το 2024. Ο αρχηγός επιθυμεί να βάλει τέλος στη σταδιοδρομία του στο «Μετροπολιτάνο», ο Αργεντινός απολαμβάνει την εμπιστοσύνη του Σιμεόνε κι ο Ερμόσο είναι ένα από τα στοιχήματα του Σιμεόνε. Ο τερματοφύλακας Όμπλακ, όπως κι ο Λεμάρ, έχουν συμβόλαια έως το 2023, ενώ η περίπτωση Σουάρες είναι ξεχωριστή. Ο Ουρουγουανός πήγε εκεί που τον ήθελαν, εκεί που ήταν χρήσιμος και ευτυχισμένος, εκεί που δε θα ήταν στο περιθώριο του δαγκώματος.

Συνηθισμένη πρακτική

Η Ρεάλ Μαδρίτης, με προπονητή τον Αντσελότι, πλέον, απέκτησε τον Νταβίντ Άλαμπα, ο οποίος, ύστερα από 13 χρόνια αποχαιρέτησε τη Βαυαρία και ο προορισμός του ήταν η ισπανική πρωτεύουσα. Οι συζητήσεις είχαν γίνει εντός του 2020, αφού ο Αυστριακός με πατρική καταγωγή από τη Νιγηρία και μητρική από τις Φιλιππίνες, έμενε ελεύθερος, το προηγούμενο καλοκαίρι. Η μεταγραφή είχε οριστικοποιηθεί από τον Γενάρη του ’21.

Με το ίδιο νόμισμα

Σύμφωνα με τη σκανδαλοθηρική Bild, οι ιθύνοντες των Μαδριλένων έχουν ενημερώσει, επίσης, την πλευρά του Λίον Γκορέτσκα πως θέλουν να τον εντάξουν στην ομάδα. Ο 26χρονος μέσος έχει συμβόλαιο μέχρι το καλοκαίρι του 2022 με την πρωταθλήτρια Γερμανίας, η οποία, όμως, κινδυνεύει να τον χάσει δίχως να λάβει κάτι, εφόσον βεβαίως δεν το ανανεώσει. Οι Βαυαροί γνωρίζουν από τέτοιες καταστάσεις. Επί σειρά ετών παίρνουν ελεύθερους παίκτες από τις υπόλοιπες ομάδες της γερμανική λίγκα. Μ το στάτους του ελεύθερου είχε μετακομίσει από τη Σάλκε στην Μπάγερν ο Γκορέτσκα, προκαλώντας τις αντιδράσεις της τότε ομάδας του.

Ανέραστος Ιούλιος

Αξίζει να σημειώσουμε ότι μέχρι τα τέλη Ιουλίου, όταν δηλαδή οι περισσότεροι σύλλογοι έχουν ολοκληρώσει το βασικό τους μεταγραφικό σχεδιασμό στην πρώτη κατηγορία της Ισπανίας είχαν γίνει 60 μεταγραφές, εκ των οποίων οι 30 ήταν ελεύθεροι παίκτες. Ειδικότερα, δόθηκαν χρήματα για την απόκτηση 21 ποδοσφαιριστών, ενώ οι άλλες 9 μεταγραφές ήταν δανεισμοί. Το συνολικό ποσό δαπάνης, τότε, ήταν 120 εκατομμύρια ευρώ ενώ τα έσοδα ήταν 69.5 εκατομμύρια ευρώ.

Συγκεκριμένα, η Μπαρτσελόνα, εάν δεν ήταν ο Έμερσον Ρουαγιάλ και τα 9 εκατομμύρια στην Μπέτις (πωλήθηκε μέσα στο καλοκαίρι με 25 στην Τότεναμ) δε θα είχε ανοίξει, καθόλου το χρηματοκιβώτιο. Εντωμεταξύ, οι Ντεπάι, Αγουέρο, Γκαρθία ήταν ελεύθεροι στο παζάρι. Η ομάδα του Πέρεθ και του ανακαινισμένου, κατά το ήμισυ, Σαντιάγκο Μπερναμπέου, αφού απέτυχε να φέρει τον Εμπαμπέ κινήθηκε σε χαμηλές πτήσεις. Ο Αλάμπα είχε προσυμφωνήσει, γνωστό στο ευρύ κοινό, από την άνοιξη, αφού εξέπνεε το συμβόλαιό του με τη Μπάγερν και κατά τα άλλα είχε επιστροφές με τους Βαγέχο, Θεμπάγιος, Μπέιλ, Κούμπο, Γιόβιτς, Έντεγκααρντ και τον Μπραχίμ Ντίαθ να δίνεται δανεικός για την επόμενη διετία και πάλι στη Μίλαν με «ενοίκιο» 4 εκ. ευρώ.

Και στο σημείο αυτό, μια παλαιότερη ιστορία, για το φετινό φαινόμενο. O Τόνι Κρόος δεν θα είχε φορέσει τη λευκή φανέλα της ομάδας με τα 13 Κύπελλα Πρωταθλητριών στην τροπαιοθήκη, εάν δεν είχε απολυθεί από τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ ο Ντέιβιντ Μόις. Ο Γερμανός είχε συμφωνήσει με τον Σκωτσέζο και τον αγγλικό σύλλογο, αλλά την άνοιξη του 2014 οι «κόκκινοι διάβολοι», ευτυχώς, τον απέλυσαν. Ο διάδοχός του, Λουίς Φαν Χάαλ, δεν ήταν λάτρης του Κρόος, προτίμησε το Σβάινστάιγκερ, κάτι που άνοιξε την πόρτα στη Ρεάλ Μαδρίτης. Το συμβόλαιό του με τη Μπάγερν Μονάχου έληγε το επόμενο καλοκαίρι και οι Βαυαροί θα έμεναν με άδεια χέρια. Τιμή παραχώρησης, τότε, 25 εκ. ευρώ.

Τέλος, φέτος το καλοκαίρι, εξαιτίας του μεγάλου ανοίγματος των ομάδων σε τραπεζικούς δανεισμούς, τέθηκε σε συζήτηση το θέμα να αναλάβουν τα φαντς και οι τράπεζες τα χρέη των συλλόγων με τη σημείωση ότι θα παραγκωνίζονταν οι μάνατζερς στις μεταγραφές. Όμως, επειδή, είναι κοινό μεν υπόγειο δε πως το 30% της προμήθειας η οποία υπάρχει ως εγγραφή στα συμβόλαια των ποδοσφαιριστών ήταν εικονική και επιστρέφει στις ομάδες, η πρόταση, απορρίφθηκε, πανηγυρικά!

Για να ενώσουμε τα κομμάτια με την αρχή, έχουμε ακόμη μια ιστορία να αφηγηθούμε. Αργότερα, λοιπόν, αρχές του 1990, ο Κώστας Βίρβος απογοητευμένος από την πτώση του τείχους του Βερολίνου και την, καπιταλιστικής παλινόρθωσης, επικράτηση της αντεπανάστασης στη Σοβιετική Ένωση, γράφει το καπηλειό του άγνωστου θεού, περισσότερο γνωστό ως “Ο Άγνωστος Θεός”.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *